Debat

Her kan der debatteres om hvad som helst omhandlende Austin Healey.

For at oprette et nyt debatindlæg venligst udfyld formularen nederst på siden.

318 indlæg på “Debat”

  1. Hej.

    jeg står overfor at skulle i gang med lidt et projekt. En sprite mk 2 fra 1966- den står pt uden motor. importeret fra england, hvor den har kørt som racerbil.

    1 ved nogen hvad sådan en villle koste at få danske papir på? den har pt kun de engelske papir.

    2 hvem ville være klog at kontakte ift at få finger i det sidste jeg mangler til den. det er jo motor og gear kasse

  2. hej I klubben.

    er der nogen der har prøvet at skifte hjul en healey 3000 ?

    Når jeg hæver min op med en alm. værksteds donkraft bliver rammen deformeret, der kommer en helt bule op i rammen, er det normalt for en Austin, eller er min ramme ved at være tyndslidt.?
    Mvh Per Sørensen

  3. hej.
    jeg har en ny renoveret Healey som køre rigtigt godt, men der kommer en meget ubehagelig benzinlugt fra bagagerummet, det ser ud til at alle tilslutninger er lavet ok og der er ingen reservedunk i rummet.
    Efter udluftning er lugten der igen efter rummet bliver lukket.
    er der nogen der kender en evt. fejl eller er det en egenskab for bilen som man skal vænne sig til.
    Mvh

    1. Der kan være flere årsager til benzinlugt i bagagerummet.
      1. korkpakningen til benzinmåleren er ikke helt tæt
      2. samlingen på rør fra tanl til pumpe. omløber på rør ikke tæt/spændt nok
      3. gummipakning på samling mellem rør fra tankdæksel til tank utæt..

      Hvis du piller tæpper ud skulle du kunne se og lugte dig frem 🙂

      Happy Healeying
      Mikael Hougaard

    2. Måske: 1983 købte jeg en BT7 1961. Alt virkede, vognen blkev synet. Det foregik i USA.
      Vognen stod hos en ven med et rent garagegulv. Jeg kunne se våde pletter, og der var en karakteristisk benzinlugt.
      Tømte tanken med vognens benzinpumpe + en hævert, og afmonterede tanken. Den var gennemrusten i bunden, hvor al vandet samles, når man glemmer at anvende “kølereprit”, der blander benzinen sammen med vandet.
      Købte den gang en ny ståltank, og afleverede den hullede hos et kølerfirma, som kunne lodde (ja, lodde!) en hel stålplade uden på den gennemtærede benzintank. Voila: Back up tank til kælderen samling af andre back up effekter.
      Hjemkommet til DK opbevarede jeg den genopstandne tank i mange år; den er nu gået til de evige benzintanksmarker.
      Vognen fra den gang har jeg netop vekslet til een mage til, blot 1 år ældre.

      Happy Healeying!

  4. Er der nogen, der kan fortælle hvilken del dette er?

    Jeg er helt ny med Healey 3000. Efter at have motor og gearkasse ude af bilen, står jeg nu med denne del og ved ikke hvor den hører til:). Se billede.
    Fortsat god dag!

  5. Original hardtop – renovering

    Er der nogen derude, som har prøvet at renovere deres hardtop? Jeg kan se i Moss-kataloget, at engang kunne man få det meste i gummilister mmm, men det ser ud til at være sværere at skaffe i dag. Jeg ser imidlertid ikke noget om headlining/loftsindtræk, og det er her min mest akutte interesse ligger. Hvor får man nyt “stof”, og er det meget bøvlet at skifte selv? Har kun prøvet på en Traveller, og det er nogenlunde overkommeligt. Svar evt med et tlf.nr, så jeg kan ringe og snakke! Tak, Peer Moth

    1. Gert Sørensen: Tlf.: 2333 9631 Mail: healey@tdcadsl.dk
      Prøv ovennævnte.
      Jeg har renoveret en hardtop, men ikke skiftet loftindtræk. Mener Gert tidligere har haft et sådan til salg.
      Venlig hilsen
      Ivar
      Tlf 26442313

  6. Kommende ejer af en frogeye

    Hej – har lige købt en frogeye fra 1960 – som har stået stille i ca. 5 år – hvor skal jeg begynde mht til opstart af motor ?

    Mekanisk er bag bremser ok – men forbremser sidder urokkelig fast

    Gode råd modtages med glæde

Opret nyt debatindlæg

Udfyld venligst nedenstående felter for at oprette indlæg/skrive kommentarer.

Skriv emne/overskrift øverst i kommentarfeltet!